Wiadomości z rynku

poniedziałek
11 listopada 2024

Bobcat - silniki Stage IIIB/Stage IV bez DPF

Maszyny budowlane
25.07.2014 00:00:00
Firma Bobcat w najbliższej przyszłości rozpocznie prace nad dostosowaniem swoich produktów do nowych europejskich wytycznych. Będą one spełniać normę Stage IIIB/Stage IV w zakresie emisji spalin przez maszyny o mocy powyżej 37 kW (50 KM). Zastosowanie nowych silników bez DPF, w wybranych maszynach Bobcat wiąże się z koniecznością wprowadzenia dużych zmian w konstrukcji silnika i użycia dodatkowych podzespołów, a także nowymi wymaganiami w zakresie serwisowania.
Firma Bobcat w najbliższej przyszłości rozpocznie prace nad dostosowaniem swoich produktów do nowych europejskich wytycznych. Będą one spełniać normę Stage IIIB/Stage IV w zakresie emisji spalin przez maszyny o mocy powyżej 37 kW (50 KM). Zastosowanie nowych silników bez DPF, w wybranych maszynach Bobcat wiąże się z koniecznością wprowadzenia dużych zmian w konstrukcji silnika i użycia dodatkowych podzespołów, a także nowymi wymaganiami w zakresie serwisowania.
Nowe silniki bez DPF skonstruowane przez Doosan Infracore Engine Business Group, zostaną zastosowane w wybranych maszynach Bobcat w 2015 r. Dostępne będą trzy modele silników o mocy od 37 kW (50 KM) do 74 kW (99 KM) i pojemności skokowej odpowiednio 1,8, 2,4 i 3,4 l. W silniki te wyposażone zostaną ładowarki Bobcat oparte na konstrukcjach serii 500, 600, 700 i 800 z wyłączeniem modeli S510 i S530, których moc wynosi poniżej 37 kW (50 KM).
Aby zapewnić niezawodność, jakiej klienci oczekują od kompaktowych maszyn, nowe silniki zostały poddane dokładnym, trwającym ponad 140.000 godzin badaniom - to cztery razy dłużej niż w przypadku jakichkolwiek innych silników Bobcat.
Dodatkowo, zgodnie z życzeniami klientów, zrezygnowano z technologii DPF, co pozwala ograniczyć wydatki na części wymagane normami Stage IIIB/Stage IV i koszty związane z serwisowaniem. Silniki bez DPF mają prostszą konstrukcję, wymagają mniejszej przestrzeni montażowej, nie są tak podatne na uszkodzenia spowodowane wysoką temperaturą i nie wymagają usuwania sadzy. Takie silniki nie wymagają także częstego serwisowania i są bardziej oszczędne.
Coraz więcej producentów sprzętu budowlanego podejmuje współpracę z konkretnymi producentami silników lub staje się ich bezpośrednimi konkurentami. Firma Bobcat poszukiwała jednak partnera, który, nie będąc konkurentem, pomoże zwiększyć potencjał produkcyjny i odpowiedzieć na potrzeby klientów. Firma Bobcat chciała również wprowadzić do swojej oferty systemy bez DPF, dlatego najlepszym rozwiązaniem okazały się silniki Doosan.
Od 1976 roku firma Doosan Infracore Engine Business Group wyprodukowała już ponad 1,5 miliona silników stosowanych na całym świecie w kompaktowych i ciężkich maszynach budowlanych, pojazdach użytkowych i wojskowych oraz na statkach. Firma Bobcat współpracuje również z czołowymi projektantami silników - Ricardo, FEV i SWRI - posiadającymi łącznie ponad 200 lat doświadczenia w zakresie projektowania i rozwoju silników.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.