Wiadomości z rynku

niedziela
10 listopada 2024

Inter Cars na wysokich obrotach

Rekord na Stadionie PGE Narodowym
2 października 2015
Inter Cars SA pobił kolejne rekordy, ponieważ łącznie gościł blisko 100 tys. osób przez wszystkie dni 15 Targów części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatów (18-20 września) oraz na obchodach jubileuszu 25-lecia firmy.
Poprzeczka postawiona była wysoko – zeszłoroczne Targi przyciągnęły 40 tys. gości. Wejściu na kolejny poziom na pewno pomogła nowa lokalizacja. Stadion PGE Narodowy okazał się trafionym miejscem dla tego rodzaju wydarzenia. Prestiż, olbrzymia powierzchnia oraz dobra infrastruktura w oczywisty sposób wpłynęły na rozmiar tego przedsięwzięcia. Ekspozycja targowa znajdowała się na Błoniach (prawie 250 wystawców urządziło ekspozycje na 40 tys. mkw), natomiast atrakcje zostały umiejscowione na płycie Stadionu PGE Narodowego. 

Przede wszystkim przewidywalność

Na konferencji prasowej Zarządu Inter Cars zaprezentowano strategię firmy na lata 2016-2020. Olbrzymia sala w centrum konferencyjnym Stadionu PGE Narodowego wypełniła się, przybyło aż 400 osób. Byli obecni dostawcy współpracujący z Inter Cars, media branżowe.
Zarząd przedstawił obecną pozycję firmy. Inter Cars SA umocnił się na pierwszym miejscu wśród dystrybutorów części zamiennych w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej. Cały czas też jest piątą firmą tego typu w Europie i 10. na świecie. W czym tkwi sekret tak wysokiej pozycji firmy? Wiceprezes Krzysztof Soszyński podał algorytm sukcesu Inter Cars: asortyment, dostępność, logistyka, sieć dystrybucji oparta o właścicieli. Zarząd zapowiedział, że nie planuje tej strategii zmieniać. Utrzymany zostanie kurs obrany przez firmę, którym jest rozwój organiczny. Istniejący system filialny Inter Cars będzie rozwijany o kolejne 300 filii. Wiceprezes Spółki podsumował tę część wystąpienia, mówiąc że Inter Cars chce być przede wszystkim firmą przewidywalną, tym samym pokazał drogę rozwoju na najbliższe lata.

Kierunek – zagranica i Internet

Drugą kwestią, która ma determinować przyszły rozwój firmy, jest dalsza ekspansja w Europie. Zapowiedziany rozwój organiczny ma polegać na rozwijaniu sieci dystrybucji dzięki przedstawicielom – filiantom i ich kooperacji z warsztatami samochodowymi. Plan zarządu zakłada otwieranie po ok. 60 nowych filii rocznie w ciągu najbliższych pięciu lat.
Oprócz działalności w Polsce Inter Cars rozwija sieć sprzedaży poprzez spółki dystrybucyjne na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, a także we Włoszech. Pod względem wypracowanych w I półroczu obrotów największymi rynkami poza Polską były Rumunia i Litwa.
Zdaniem władz spółki polski rynek, ze względu na ustabilizowanie pozycji konkurencyjnej Inter Cars, będzie się rozwijał wolniej niż w poprzednich latach. Motorem wzrostu grupy w kolejnych latach będą rynki zagraniczne, gdzie spółka spodziewa się dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży. Dlatego udział rynku polskiego w łącznych przychodach będzie systematycznie spadał. Obecnie krajowy rynek wciąż odpowiada za prawie dwie trzecie łącznych przychodów grupy. Zgodnie z zapowiedziami zarządu w 2020 r. udział ten ma spaść do 45%.
Imponujące tempo wzrostu, zakładane przez zarząd grupy, nie byłoby możliwe bez nowych inwestycji. Ważnym krokiem w rozwoju Inter Cars ma być uruchomienie kosztem ok. 150 mln zł nowego centrum logistycznego w Zakroczymiu. Inwestycja ta znacząco podniesie potencjał grupy do obsługi rosnących wolumenów sprzedaży. Nowy magazyn centralny ma być oddany do użytku latem 2016 r. Nowe centrum ma przede wszystkim zwiększyć wydajność przepływu towarów i umożliwić świadczenie usług logistycznych. 
Biorąc pod uwagę te wszystkie czynniki, Spółka planuje osiągnąć obrót około 10 mld złotych w roku 2020.
Trzecie założenie firmy na najbliższe lata to dalsze powiększanie swojej obecności w Internecie m.in. poprzez platformę Motointegrator. pl. 
Zarząd zapowiedział również zmianę identyfikacji wizualnej spółki. Zapowiedzią nowych czasów jest nowe logo, które zaprezentowano podczas Koncertu Jubileuszowego Inter Cars. 

Wysokie standardy, wysokie obroty

To motto towarzyszące nowemu logotypowi, z którym Inter Cars wchodzi w kolejne 25-lecie. Logo jest nową interpretacją dotychczasowego znaku firmowego opartego na splecionych literach IC. Zmieniony symbol odzwierciedla aktualną narrację marki. 
„WYSOKIE STANDARDY, WYSOKIE OBROTY” – skojarzenie nawiązuje bezpośrednio do obrotomierza. Poza symbolem zmienił się krój liter użyty w zapisie nazwy. Docelowo marka będzie wyeksponowana w ponad 350 filiach, które przejdą modernizację zarówno pod kątem standardów wizualnych, jak i standardów obsługi. Wszystkie nowe produkcje będą tworzone już z nową wersją logo, jednocześnie stopniowo będzie wycofywana stara wersja. 
Nowy logotyp symbolizuje dynamiczny rozwój w kolejnym 25-leciu Inter Cars w kraju oraz na arenie międzynarodowej w oparciu o wysokie standardy w obsłudze klienta.

Zacieśniają współpracę

Podczas konferencji podpisano listy intencyjne pomiędzy Inter Cars SA i firmami Bosch oraz Castrol. Spółki Inter Cars SA oraz Robert Bosch zacieśniły współpracę w zakresie koncepcji serwisowych oraz w ramach platformy Motointegrator. pl. 
Natomiast polski oddział Castrol oraz Inter Cars SA podpisały list intencyjny w sprawie strategicznej współpracy. Do tej pory obie firmy współpracowały tylko w naszym kraju, zaś w 2016 roku, kiedy nowe porozumienie wejdzie w życie, objęte nim mogą być także wybrane państwa Europy Środkowo-Wschodniej. Oznacza to, że Castrol będzie w tych krajach wiodącą marką olejową w ofercie Inter Cars SA.

Medal Pro Masovia dla Inter Cars

Marszałek Województwa Mazowieckiego zdecydował o przyznaniu Medalu Pro Masovia firmie Inter Cars SA. „doceniając zasługi i pozycję firmy na rynku motoryzacyjnym oraz jej wkład w rozwój gospodarczy Mazowsza”. Uroczyste wręczenie medalu odbyło się na Konferencji Zarządu z okazji 25-lecia Inter Cars. Odznaczenie na ręce Zarządu Inter Cars SA przekazała Katarzyna Kręźlewicz, zastępca dyrektora Kancelarii Marszałka.

Wiedza to podstawa

Kolejnym tematem konferencyjnym były Młode Kadry, jako „trampolina do przyszłości”. Młode Kadry to program skierowany do szkół zawodowych oraz technikum, który ma celu dostosowanie ich do współczesnych wymogów rynku pracy. Dokonuje tego zarówno przez przekazywanie szkołom najnowszego wyposażenia warsztatowego, jak i poprzez transfer wiedzy. Ta część konferencji miała charakter debaty, w której udział wzięli przedstawiciele wszystkich zainteresowanych stron, tj. pracodawcy, szkoły i uczniowie. 
W trakcie konferencji wręczono też nagrody w konkursie Master Mechanic. Jest to konkurs wiedzy teoretycznej i praktycznej przeznaczony dla mechaników, którzy uczestniczą w szkoleniach technicznych organizowanych przez Inter Cars. Najlepszym mechanikiem na rynku ciężarowym został Dawid Ziętek – nagroda o wartości 2000 zł; Warsztat – Warsztat Samochodowy – Andrzej Kapuśniak z Biłgoraja – nagroda 5000 zł.

Zjednoczona Europa

Podczas obchodów 25-lecia wielokrotnie był podkreślany międzynarodowy charakter Inter Cars. Poza Polską firma działa w Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii, Chorwacji, Słowenii, we Włoszech, na Ukrainie, Litwie, Łotwie, Estonii oraz na Węgrzech. Z zagranicznych filii na Targi oraz Jubileusz przyjechało ponad 3000 osób. W związku z tak dużą liczbą powstała specjalnie dedykowana dla nich strefa międzynarodowa. Wszyscy byli pod wielkim wrażeniem organizacji i doskonale się bawili. Wszyscy też podkreślali, że Inter Cars to wyjątkowa organizacja, która daje możliwość dużego rozwoju. 
– Różne rynki, różne języki, różne narodowości i różne historie sukcesu – podsumował to wydarzenie Tomas Kastil, CEO Inter Cars South – ale jeden cel, jedna strategia i jeden zespół. Pokuszę się o stwierdzenie, że nie ma innej firmy w Europie a może też na świecie, która potrafi pokazać coś podobnego. 
A jak odnoszą się do współpracy z Inter Cars zagraniczni warsztatowcy? – Na poważnie współpracuję z Inter Cars od roku – mówi Igor Puž, właściciel warsztatu Puž-auto d. o. o z Chorwacji. – Od tego czasu podwoiłem swoje obroty nie dokonując żadnych drastycznych zmian. Jedyną zmianą było właśnie wybranie Inter Cars jako dystrybutora. 

Sportowo i rodzinie 

Inter Cars przygotował całą paletę atrakcji nie tylko dla osób zawodowo związanych z branżą motoryzacyjną, ale także dla ich rodzin. Płyta stadionu została podzielona na różne strefy, m.in. sportową i moto. W każdej z nich pojawiły się konkurencje i konkursy dla gości, przeprowadzane pod okiem znanych gwiazd ze świata sportu i motoryzacji. W sobotę dominowały atrakcje sportowe, natomiast w niedzielę odbył się tzw. Family Day, impreza z mnóstwem atrakcji dla najmłodszych i rodzin. 
Pod Stadion Narodowy zawitały prestiżowe zawody armwrestlingowe dla kierowców w postaci finału Mobil Delvac Strong Traker. Ich zwycięzcą został Alex Kurdecha – aktualny Mistrz Polski w siłowaniu na ręce. 
Wielki koncert jubileuszowy
Kulminacją uroczystości jubileuszowych był Wielki Koncert Jubileuszowy, który odbył się w sobotni wieczór 19 września. 
Na Stadion PGE Narodowy przybyły 44 tysiące gości. Koncert rozpoczął zespół Bajm. Po dynamicznym wstępie przyszedł czas na Ewę Farnę, Boys, Mrozu, Afromental i Kombii. Chwilą, na którą wszyscy czekali był występ gwiazdy światowego formatu – zespołu Roxette. Energetyczny koncert poruszył cały Stadion do wspólnego śpiewu, tańca i zabawy. 
Pomiędzy poszczególnymi występami prezentowane były filmy o początkach Inter Cars. Emocjonującym momentem wieczoru była spektakularna prezentacja spółek ze wszystkich krajów, w których obecny jest Inter Cars. 14 przedstawicieli polskich oraz europejskich filii wkroczyło na scenę w towarzystwie swoich flag narodowych a na ekranach prezentowane były dane obrazujące potęgę Inter Cars w Europie. 
Od piątku do niedzieli goście Targów mogli zwiedzać ekspozycje aż 250 wystawców, w tym liczne projekty Inter Cars. Odwiedziliśmy niektóre z nich.

Wyposażenie warsztatu

Jest to obecnie jeden z najprężniej działających działów w Inter Cars. Nic więc dziwnego, że w Hali D w całości jemu poświęconej gościły prawdziwe tłumy. Ekspozycja obejmowała prawie 4500 mkw. wewnątrz hal i ponad 1000 mkw. na zewnątrz. Dział WW wspólnie ze swoimi dostawcami prezentował najnowocześniejsze rozwiązania dla warsztatów, towary specjalnie dedykowane z okazji 25-lecia firmy, a także urządzenia dostępne wyłącznie w ofercie Inter Cars. Zaprezentowano urządzenia we współpracy z dostawcami, takimi jak BOSCH, TEXA, MAGNETI MARELLI, SNAP-ON, HELLA GUTMANN. Ponadto w jednym miejscu można było obejrzeć urządzenia do geometrii firmy JOHN BEAN we wszystkich konfiguracjach. Dla gości dostępna była również strefa Diesla, a pracownicy projektu „Części silnikowe” podpowiadali, jak dobrać części do naprawy silników.
Swoją targową premierę miał również najnowszy projekt działu WW – Wypożyczalnia narzędzi. Jest to nowa usługa w Inter Cars, skierowana do warsztatów małych i średnich, które chciałyby rozszerzyć zakres usług o marki samochodów, których do tej pory nie obsługiwały, bo nie miały odpowiednich narzędzi. Po raz pierwszy zaprezentowano także nową inicjatywę – Warsztat modułowy, dzięki, któremu w krótkim czasie można powiększyć swój warsztat lub zbudować go całkowicie od nowa.

Bio Service

Jest to jeden ze strategicznych projektów Inter Cars, dotyczący ekologii. Ma na celu wspierać warsztaty w gospodarowaniu odpadami. Bio Service we współpracy z certyfikowaną grupą przedsiębiorstw koordynuje odbiór i utylizację odpadów niemalże wszystkich rodzajów. Troszczy się o to, żeby klienci gospodarowali odpadami odpowiedzialnie i zgodnie z przepisami, odciążając ich przy wypełnianiu skomplikowanych formalności. Stoisko cieszyło się dużym zainteresowaniem.
– Podczas Targów, na naszym stoisku złożono 250 wniosków do umowy współpracy w ramach Bio Service – powiedział Wojciech Kopacz, kierownik projektu Bio Service. 

Profesjonalny Serwis Akumulatorowy

W skrócie PSA – to inicjatywa, która ma zachęcić warsztaty do sprzedaży akumulatorów. W tym celu przygotowano szereg udogodnień. Jeżeli warsztat rozpocznie z Inter Cars współpracę w ramach PSA, może liczyć na atrakcyjne warunki., m.in. ma zagwarantowane uznanie do 3% reklamacji. Oznacza to, że jeżeli się zdarzy, iż w ramach tych 3% warsztat uzna reklamację swojego klienta, a okaże się ona bezzasadna, to Inter Cars i tak ją uzna. Kolejne korzyści to skup złomu akumulatorowego po cenie rynkowej i dodatkowa premia 50 zł IC CASH za każde 500 kg. Warsztat również w dowolnej chwili może zakupić PAKIET AKUMULATORÓW z terminem płatności 100 dni z możliwością zwrotu/wymiany 20% sztuk. Poza tym oferowane są bezpłatne szkolenia oraz reklama.

Ciężarowe i coś dla ciężarowych

Nie zabrakło samochodów ciężarowych i dostawczych za sprawą Isuzu. Samochody tej marki wystawiła firma Q-Service Truck, dealer. Można było obejrzeć m.in. 7,5-tonową izotermę P75, wywrotkę z kabiną brygadową N35, kontener L35H, skrzyniową ciężarówkę N35H oraz pikapy D-Max. Klienci mogli na stoisku nie tylko obejrzeć, lecz także kupić lub zamówić samochody ze specjalnej oferty targowej. Ciekawostką był pojazd pomocy drogowej Isuzu D-Max z zabudową Omars, który może holować m.in. samochody dostawcze (DMC zestawu – 6 ton).
Na stoisku firmy Robert Bosch nowością były akumulatory z serii TE z technologią EFB. Jak wyjaśnił nam Tomasz Maciejasz, szef produktu, płyta dodatnia tych akumulatorów pokrywana jest warstwą poliestru. Zwiększa to stabilność masy czynnej, zapobiegając jej opadaniu z kratki. Dzięki temu, w porównaniu z akumulatorami konwencjonalnymi, wzrasta odporność na pracę cykliczną, w ciężkich warunkach, zapewniając odpowiednie rezerwy mocy niezbędne do rozruchu pojazdu.
Feber prezentował spiętą z ciągnikiem naczepę wywrotkę NW49KD o pojemności 49 m sześc. wyposażoną w klapo-drzwi. Jak powiedział nam Łukasz Toboła, kierownik ds. rynku w firmie Feber, ta naczepa cieszy się największą popularnością spośród pojazdów sieradzkiego producenta. Wykorzystywana jest głównie do przewozu płodów rolnych, ale ma charakter uniwersalny. 
Haldex pokazał m.in. nowe złącza pneumatyczne oraz nowe wkłady osuszacza, stosowane jako pierwsze wyposażenie m.in. w Mercedesach.
Jak powiedział nam Mirosław Peciak – szef sprzedaży aftermarket i doradca techniczny, firma wdraża obecnie nowy program autoryzacyjny Haldex Select Service dla warsztatów, w związku z czym we wszystkich takich współpracujących placówkach (ok. 80) przeprowadzany jest audyt. 
Na stoisku JOST poczesne miejsce zajmowała oś Mercedesa. Przemysław Radziwolski, przedstawiciel techniczno-handlowy przypomniał, że JOST kupił cały dział produkcji osi od Mercedesa i od lipca bieżącego roku są one wytwarzane tylko w fabryce JOST w Nowej Soli, skąd są eksportowane na cały świat.
– To najlżejsza oś na rynku – powiedział P. Radziwolski. Stosują ją w pierwszym wyposażeniu także polscy producenci pojazdów, między innymi Feber. Jednym z priorytetów wytwórców naczep jest obniżanie ich masy, więc taki wybór jest uzasadniony.
Na targach zaprezentowali się wszyscy najważniejsi producenci oraz dostawcy z rynku osobowego, ciężarowego, motocyklowego oraz wyposażenia warsztatowego. Kolejnej edycji targów możemy spodziewać się dopiero w roku 2017, jako że Inter Cars postanowił organizować tę imprezę teraz w cyklu dwuletnim.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.