Wiadomości z rynku

piątek
27 grudnia 2024

Zelektryfikowane naczepy Kässbohrer

18 listopada 2024

Zelektryfikowane naczepy Kässbohrer na stoisku firmy na IAA Fot. Kässbohrer

 
Kässbohrer zaprezentował na ostatnich targach IAA najnowsze pojazdy zelektryfikowane.
Chłodnia nowej generacji K.SRI E jest wyposażona w elektryczne zasilanie agregatu chłodniczego podczas transportu w kontrolowanej temperaturze. Wyposażona w najwyższej klasy izolację Kässbohrer z panelem GRP o wartości 0,31 K i zaawansowaną cyrkulację powietrza, naczepa nazwana e-Reefer gwarantuje równomierne chłodzenie w całym pojeździe.
Co więcej, technologia ta pozwala zaoszczędzić do 4.000 litrów paliwa rocznie, zmniejszając emisję CO₂ nawet o 10 ton – według producenta jest o ponad 50% bardziej wydajna niż inne zelektryfikowane chłodnie.

Drugim e-pojazdem jest zaprezentowana na IAA 2024 naczepa kurtynowa nowej generacji, zelektryfikowana w ramach finansowanego przez UE projektu ZEFES (Zero Emissions flexible vehicle platform with modular powertrains serving the long-haul Freight Eco System). Zgodnie z celem ZEFES dotyczącym rozwoju pojazdów o zerowej emisji (ZEV), napędzanych przez ZF i BPW, e-Kurtyna jest wyposażona w oś rekuperacyjną, która zapewnia wsparcie trakcyjne zarówno dla silników spalinowych, jak i elektrycznych ciągników.
Nowa naczepa jest wyposażona w technologię TrailTrax firmy ZF. Jest to zelektryfikowany system naczepy, który poprawia trakcję i przechwytuje energię podczas hamowania, zmniejszając emisję CO₂ nawet o 16% dzięki odzyskiwaniu energii. W połączeniu z ładowaniem plug-in, emisja może zostać zmniejszona o dodatkowe 40%. System obejmuje oś elektryczną AxTrax 2 o mocy 210 kW firmy ZF, EBS i zestaw akumulatorów, wszystkie zintegrowane z naczepą kurtynową nowej generacji. (red)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.