Wiadomości z rynku

poniedziałek
11 listopada 2024

Feber 3W23N/PW3W23N - do sypkich i łagodnych

Samochody ciężarowe. Wywrotki Feber 3W23N/PW3W23N
30.01.2009 00:00:00
Lekka konstrukcja, trójstronny wywrot oraz objętość ładunkowa 46 m sześc. to parametry zestawu do ładunków sypkich 3W23N/PW3W23N, który od niedawna oferowany jest przez firmę Feber (Grupa Inter Cars). Skrzynie wywrotki mają po 6.600 mm długości (wewnątrz), a burty są dzielone na dwie równej długości sekcje (po 3.300 mm). Wewnętrzna szerokość zabudów to 2.440 mm. Dostęp do nadwozia z tyłu zapewniają dwuskrzydłowe, symetryczne, ręcznie otwierane drzwi. Maksymalny kąt wywrotu Ferber 3W23N/PW3W23N wynosi 44 st. Zastosowano ramę pośrednią z wysokowytrzymałej stali, w którą wbudowany jest siłownik hydrauliczny. System Hyfix zapobiega przenoszeniu się wibracji z podwozia na nadwozie.
Zestaw składa się z trzyosiowego podwozia samochodu ciężarowego, na którym umieszczana jest zabudowa 3W23N z trójstronnym wywrotem, oraz z dwuosiowej przyczepy PW3W23N z obrotnicą, również z trójstronnie kiprowaną zabudową. Przyczepa w wersji standardowej toczy się na osiach firmy Mercedes, na życzenie dostępne są osie SAF. W konstrukcji zabudowy na podwoziu ciężarówki oraz w przyczepie na szeroką skalę wykorzystano aluminium. Pozwoliło to na zredukowanie masy zabudowy do 3.040 kg, natomiast przyczepy - do 4.790 kg (ma m.in. aluminiowe burty, zbiorniki powietrza, zderzaki i podest roboczy z przodu). Obie skrzynie mają po 23 m sześc. objętości oraz burty, które mogą być otwierane na górnych lub dolnych zawiasach. Przeznaczeniem nowego zestawu jest transport ładunków sypkich, o dużej objętości, nieagresywnych. Zestaw sprawdza się w przewozach np. ekogroszku opałowego, wierzby opałowej, torfu, ziemi ogrodowej, koksu, miału węglowego oraz płodów rolnych (ziarna zboża etc.). Podłoga, choć wykonana z trzymilimetrowej szwedzkiej stali Domex 650, nie jest przystosowana do przewozu gruzu czy kamieni.
Wysokie, z uniwersalnym otwieraniem
Burty skrzyń mają 1.440 mm wysokości, część otwierana 980 mm. Burty mogą być uchylane na dolnych lub górnych zawiasach. Wybór uzależniony jest od miejsca rozładunku, np. przy rampie najwygodniejszy jest rozładunek przy burcie uchylonej na dolnych zawiasach, a np. w ciasnych magazynach materiałów opałowych - przy burtach uchylonych na górnych zawiasach.
Skrzynie mają po 6.600 mm długości (wewnątrz), a burty są dzielone na dwie równej długości sekcje (po 3.300 mm). Wewnętrzna szerokość zabudów to 2.440 mm. Dostęp do nadwozia z tyłu zapewniają dwuskrzydłowe, symetryczne, ręcznie otwierane drzwi. Maksymalny kąt wywrotu wynosi 44 st. Zastosowano ramę pośrednią z wysokowytrzymałej stali, w którą wbudowany jest siłownik hydrauliczny. System Hyfix zapobiega przenoszeniu się wibracji z podwozia na nadwozie.
Z bogatym wyposażeniem
Podobnie jak inne pojazdy Febera, nowy zestaw ma bogate wyposażenie standardowe. Należą do niego m.in. plandeka zasuwana mechanicznie do lewej strony, schodki na wewnętrznej stronie ściany czołowej, kosz na dwa koła zapasowe (w samochodzie i w przyczepie) wraz z jednym kołem, komplet osłon przeciwwjazdowych. Wykonanie zabudowy w samochodzie obejmuje również dodatkowe osłony na zestaw akumulatorów oraz zbiornik paliwa i montaż osłon tylnych lamp.
Ciężarówka jest łączona z przyczepą za pomocą sprzęgu Ringfeder. W przyczepie standardowo montowana jest skrzynka narzędziowa oraz zbiornik na wodę do mycia rąk z dozownikiem mydła.
Z bezpuszkową wiązką
Jedną z ciekawostek technicznych w zestawie Febera jest zastosowanie bezpuszkowej, a więc odpornej na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych, wiązki elektrycznej Hella Easy Conn II opartej głównie na technologii LED. Diody LED wykorzystano m.in. w tylnych lampach (światła pozycyjne) oraz w obrysówkach. Kolejną ciekawostką techniczną jest system ważenia ładunku. W przyczepie, na pneumatycznym zawieszeniu, wagę ładunku mierzą czujniki z miechów powietrznych. W samochodzie, w którym tylne zawieszenie oparte jest na resorach piórowych, niezbędne było bardziej wyrafinowane rozwiązanie techniczne. Skrzynię ładunkową podtrzymują mikrosiłowniki hydrauliczne, które w momencie pomiaru podnoszą ją o 40 mm. Precyzja pomiaru jest bardzo wysoka (dokładność do 10 kg). Na życzenie producent montuje w kabinie drukarkę, która dokumentuje parametry każdego kursu.
Podstawowe dane zestawu Feber 3W23N/PW3W23N
Wymiary wewnętrzne skrzyni (dł./szer./wys.) 6.600/2.440/1.440 mm (zabudowa i przyczepa)
Masa własna 3.040 kg (zabudowa samochodu), 4.790 kg (przyczepa)
Ładowność 14.000 kg (samochód), 13.200 kg (przyczepa)
Objętość ładowni 23 m sześc. (zabudowa), 23 m sześc. (przyczepa)
Kąt wychylenia skrzyni 44 stopnie
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.