Wiadomości z rynku

piątek
27 grudnia 2024

Ciągniki New Holland T7000 Auto Command

Nowe maszyny rolnicze
08.01.2010 00:00:00
W prestiżowych rankingach na najlepszy traktor 2010 r. ciągniki New Holland serii T7000 Auto Command w pobitym polu zostawiły wszystkich konkurentów. New Holland w ramach nowej serii wypuścił ciągniki o numerach: T7030, T7040, T7050, T7060 oraz T7070. Wszystkie napędzane są 6,7-litrowym turbodieslem common rail.
Nowa seria ciągników marki New Holland trafiła właśnie na rynek. Prace nad nią trwały pięć lat. Do zwiększenia walorów eksploatacyjnych, zwrotności i ekonomiki posłużył m.in. nowatorski system napędu.
Dla średnich i dużych
Seria obejmuje pięć traktorów: T7030, T7040, T7050, T7060 oraz T7070. Wszystkie napędzane są 6,7-litrowym turbodieslem common rail, uzyskującym moc 180, 200, 212, 223 oraz 230 KM. Traktory przeznaczone są dla średnich i dużych gospodarstw, przy czym pełnić mogą zarówno funkcję maszyn podstawowych, jak i pomocniczych (np. do belowania, prac uprawowych, transportu rolniczego). Dysponują systemem Power Boost, wzmacniającym chwilową moc (nawet o jedną dziesiątą), jeśli warunki robocze tego wymagają. Moc przenoszona jest za pośrednictwem ciągłej przekładni bezstopniowej Auto Command. Przekładnia tego rodzaju ma m.in. stworzyć możliwość optymalnego wykorzystania prędkości jazdy w stosunku do momentu obrotowego, np. przy jeździe ze stosunkowo dużą prędkością 50 km/h silnik może pracować na 1.550 obrotach, co ogranicza zużycie paliwa. W skrzyni Auto Command można ustawić prędkość w zakresie od 30 m/h do 50 km/h. Nie ma stopni pośrednich, nie ma też potrzeby zmiany biegów. Można ją obsługiwać na jeden z czterech sposobów, wykorzystując tryb: ręczny, auto, tempomatu bądź WOM.
Na pole jak znalazł
Prowadzenie ciągnika maksymalnie uproszczono. System Terralock sprawia, że wybrany przez operatora określony program dla danego zadania decyduje o dostarczeniu napędu na przednią oś oraz o automatycznym włączeniu lub wyłączeniu mechanizmu różnicowego. Podczas zawracania bądź przemieszczania się ciągnika z pola na drogę regulowanie pracą mechanizmu różnicowego i odblokowywanie napędu na cztery koła odbywa się bez ingerencji ze strony operatora. Interesującym rozwiązaniem jest układ sekwencjonowania skrętu na uwrociach (HTS). Podczas zawracania kierujący wykonuje początkowo operację ręcznie, włączając stosowny program. Każdy następny manewr tego rodzaju można powtarzać, wciskając jedynie stosowny przycisk na dźwigni CommandGrip. Nastawy można dopasowywać do zmieniających się warunków.
Dane techniczne ciągników New Holland T7000
Silnik wysokoprężny, sześciocylindrowy, 6.728 ccm
Moc maksymalna 180, 200, 212, 223, 230 KM / 2.200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 774, 844, 860, 866, 950 Nm / 1.400 obr/min
Przekładnia ciągła bezstopniowa Auto Command
Mechanizm różnicowy elektrohydrauliczny
Maksymalny udźwig podnośnika 9.266 kg
Wydatek pompy hydraulicznej 120 l/min
Maks. kąt skrętu kół przednich 55 stopni
Masa własna 6.850 kg
Długość / szerokość / wysokość 5.733 / 2.334 / 2.140 mm
Zbiornik paliwa 412 l
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.